Selecteer een pagina

Toyota vindt het Europese A-segment belangrijk. Vandaar dat het zijn designstudio de opdracht gaf Toyota’s visie op het A-segment vorm te geven. Hierbij was de wens om het A-segment opnieuw te definiëren, zonder compromissen te sluiten wat betreft de behoeften van consumenten die in dit segment kopen. Het resultaat is de Aygo X Prologue.

De naam Aygo staat voor voordelige mobiliteit. De toevoeging X prologue symboliseert de dosis brutaliteit. Met andere woorden: de Aygo X prologue belooft dezelfde functionaliteit als de Aygo maar dan met een extra scherp randje. Door de grotere wielen zit de bestuurder wat hoger waardoor hij een beter zicht heeft en is er meer bodemvrijheid wat hem geschikt maakt voor verschillende wegoppervlakten.

De bi-tone uitvoering van de X prologue zorgt voor een uniek zijaanzicht dat de aandacht trekt en benadrukt dat de auto klaar is om in actie te komen. De speciale daklijn verhoogt het dynamische gevoel dat de Aygo X prologue geeft. Aan de voorzijde omsluiten moderne koplampen een deel van de motorkap om op die manier een vloeiende vorm als van een vleugel te creëren.

De grote grille, mistlampen en skidplate benadrukken het zeshoekige (hexagon) thema van de Aygo X prologue. De skidplate aan de achterzijde is uitgerust met een houder voor een fietsendrager. Wie zijn fietsavontuur wil vastleggen en delen, kan dat doen met de in de buitenspiegels geïntegreerde actiecamera. De eveneens geïntegreerde dakdragers accentueren het profiel van de Aygo X prologue en vormen een visuele link met de achterlichten.

Toyota

De bi-tone uitvoering zorgt voor een extra krachtige kleurdimensie. Door aan de lak van de Aygo X prologue een uiterst fijne blauwe metallic vlok toe te voegen, is een oogverblindend effect ontstaan dat de naam ‘Sparkling Chili Red’ volledig verdient.

Meer autonieuws op www.autozine.nl