Selecteer een pagina

Mercedes-Benz verbetert de technische specificaties van de EQC 400 4MATIC: het model beschikt per direct standaard over een watergekoelde 11 kW boordlader. Dit nieuwe systeem verkort de tijd voor het laden met wisselstroom (AC) aanzienlijk. De wereldwijde fabrieken van Mercedes-Benz in Duitsland en China hebben daarnaast gereageerd op de toenemende vraag naar accusystemen: de capaciteit is op beide locaties sinds het begin van de productie stap voor stap verhoogd.

De EQC 400 4MATIC is de eerste auto van het merk Mercedes-Benz EQ. Met een krachtigere 11 kW boordlader krijgt de EQC nu een technologische opwaardering en kan daarmee veel sneller worden geladen met een Wallbox thuis of bij openbare laadstations met wisselstroom. Dit betekent dat de 80 kWh accu in 6 uur en 30 minuten kan worden geladen van 10-100% SoC (State of Charge/laadstatus), terwijl het voorheen 11 uur duurde met een laadvermogen van 7,4 kW.

Bij laadstations met gelijkstroom (DC) gaat het laden nog sneller. Via Mercedes me Charge kunnen klanten gebruikmaken van het momenteel grootste laadnetwerk ter wereld. Dit netwerk telt momenteel meer dan 350.000 laadpunten in 26 landen. Met een registratie krijgen klanten toegang tot laadstations van een groot aantal leveranciers, zelfs over de landsgrenzen heen. In de auto of via de Mercedes me-app ontvangen de klanten de relevante prijsinformatie van de leveranciers al vóór er wordt gestart met laden.

De accu’s voor de in Bremen geproduceerde EQC worden geproduceerd in Kamen (nabij Dresden) door Accumotive, een 100% dochteronderneming van Mercedes Benz. De EQC die in China wordt verkocht, wordt in Bejing geproduceerd. De auto én de bijbehorende accusystemen worden daar sinds eind 2019 gebouwd door de joint venture Beijing Benz Automotive Co. Ltd (BBAC). De capaciteit van beide fabrieken is sinds de start van de productie stap voor stap verhoogd.

Meer autonieuws op www.autozine.nl