Selecteer een pagina

Na de focus op het SUV-segment met de lancering van de Citroën C3 Aircross SUV en C5 Airscross SUV (respectievelijk 300.000 en 200.000 verkochte voertuigen sinds de lancering in 2017), richt Citroën zich nu op de terugkeer in het C-segment. Dit segment speelt een belangrijke rol op de Europese markt met een marktaandeel van 28% in 2019. De nieuwe Citroën C4 en 100% elektrische ë-C4 gaan de strijd aan in dit segment.

Behalve als 100% elektrische Citroën ë-C4 wordt dit compleet nieuwe model ook leverbaar als Citroën C4 met benzine- of dieselaandrijving. Zo kunnen klanten kiezen voor de aandrijfsoort die het beste bij hun behoeften past. De ë-C4 wordt het vijfde geëlektrificeerde voertuig van Citroën op de Europese markt, in navolging van de C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Jumpy en ë-SpaceTourer.

De Citroën ë-C4 is een nieuw ontwerpconcept in dit segment, met een unieke en stoere identiteit. Het model combineert de elegante en dynamische designelementen van een hatchback met bepaalde kenmerken van een SUV. De aerodynamische en vloeiende lijnen die kenmerkend zijn voor Citroën, worden gecombineerd met een nieuwe stijluitdrukking. Als de belichaming van het Citroën Advanced Comfort-programma zijn de nieuwe Citroën C4 en ë-C4 voorzien van Progressive Hydraulic Cushions en Advanced Comfort-stoelen.

Citroën en compacte auto’s zijn een succesvolle combinatie sinds de eerste C4 in 1928. In dit kader speelt ook de GS een grote rol in de geschiedenis van Citroën, die in 1971 werd verkozen tot ‘Car of the Year’ en dit jaar zijn vijftigste verjaardag viert. Andere compacte Citroën-modellen die vermaard zijn om hun karakter, comfort en rijeigenschappen zijn de Citroën C4 uit 1928, Ami 6/Ami 8, GS/GSA, BX, ZX, Xsara, C4 uit 2004, C4 uit 2010 en C4 Cactus.

Meer autonieuws op www.autozine.nl