Selecteer een pagina

Mercedes-Maybach introduceert de GLS 600 4Matic. Dit nieuwste model in het portfolio van Mercedes-Maybach combineert de carrosserievorm en de technische basis van de GLS met de luxe van een topklasse limousine. Hij komt in de tweede helft van 2020 op de markt. 

Chroomaccenten rond de zijruiten en verchroomde inzetstukken in de dorpelverbreders zorgen voor een unieke uitstraling. De 22 en 23 inch velgen werden exclusief voor dit model ontwikkeld, waarbij de 23 inch versie het designthema van de krijtstreep weerspiegelt. De uitlaatsierstukken met verticale spijl benadrukken dat dit model een Mercedes-Maybach is. Hetzelfde geldt voor het merkembleem, dat op verschillende plaatsen, zoals op de D-stijl, is aangebracht. Als bijzonder, Maybach-specifiek kenmerk, is een tweekleurige lak in acht verschillende kleurencombinaties leverbaar.

Een blikvanger van de Mercedes-Maybach GLS zijn de elektrisch uitschuifbare treeplanken. Ze maken het in- en uitstappen vanuit de hoge zitpositie comfortabel en veilig. De treeplanken zijn uitgevoerd in geanodiseerd aluminium met zwarte rubberstrips, verlicht in het donker en zeer breed ter hoogte van de achterportieren, wat er visueel aantrekkelijk uitziet. In ingeschoven modus zijn de treeplanken verborgen achter de dorpelverbreders. Bij het openen van een achterportier schuift de treeplank in 1 seconde automatisch uit. Deze standaardinstelling kan via een speciaal menu in het infotainmentsysteem MBUX worden gewijzigd. Ten gunste van de ruimte achterin is de Mercedes-Maybach GLS uitsluitend met twee zitrijen leverbaar.

De uitrusting van de Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC is standaard al luxueus. De executivestoelen achterin kunnen elektrisch in ligpositie worden gezet. De bekleding en het dashboard zijn standaard in nappaleder, optioneel kan voor extra kussens of andere lederen bekledingen worden gekozen. Ook is een elektrisch panoramaschuifdak met MAGIC SKY CONTROL leverbaar, evenals actieve multicontourstoelen met ENERGIZING-massagefunctie. De doorlopende businessconsole, die als optie leverbaar is, maakt van de auto een ruime vierzitter waarvan het achtercompartiment geschikt is om te werken of te ontspannen. Voor deze console zijn optioneel klaptafels en zelfs een koelkast met ruimte voor champagneflessen leverbaar. Bijpassende verzilverde champagneflûtes zijn als accessoire leverbaar.

Voor de Mercedes-Maybach GLS werd een speciale geur ontwikkeld als onderdeel van het optionele AIR BALANCE-pakket: de witte osmanthusbloesem, die bloemig en licht ruikt, wordt afgerond met een delicate ledernoot en kruidige thee.

Van de krachtoverbrenging via het onderstel tot de koplamptechniek: de technische systemen van de Mercedes-Maybach GLS zijn minimaal op het niveau van het meest comfortabele uitrustingsniveau van de technisch verwante Mercedes-Benz SUV. Aan deze solide basis is vervolgens de typische Maybach-meerwaarde toegevoegd. Zo is bijvoorbeeld de geluidsisolatie in het interieur verbeterd door de installatie van een vaste scheidingswand en een vaste hoedenplank tussen de achterbank en de bagageruimte. De airconditioning achter beschikt over extra luchtuitstroomopeningen en verwarmingsboosters waarmee de temperatuur nog sneller en tochtvrij kan worden geregeld. Er is een speciaal rijprogramma ‘Maybach’ beschikbaar voor het onderstel en de aandrijflijn; de instellingen bieden met name de achterpassagiers ultiem rijcomfort.

De standaard luchtvering AIRMATIC of het optionele, volledig actieve onderstel met E-ACTIVE BODY CONTROL strijkt oneffenheden in het wegdek op eigen wijze glad. Voor het eerst is er een speciaal Maybach-rijprogramma beschikbaar voor extra comfort achterin. Ook het in- en uitstappen is comfortabel: bij het openen van de portieren wordt de auto iets verlaagd en aan de in- en uitstapzijde schuift er snel en geruisloos een verlichte treeplank uit. De treeplanken zijn gemaakt van geanodiseerd aluminium.

De V8-motor met 4 liter cilinderinhoud, 410 kW (558 pk) vermogen en 730 Nm koppel is exclusief voor Maybach ontwikkeld. De motor is gecombineerd met het 48V-systeem EQ Boost.

Meer autonieuws op www.autozine.nl