Selecteer een pagina

Peugeot introduceert de 3008 HYbrid4. Deze vierwielaangedreven SUV levert een vermogen van 300 pk (220 kW) bij een CO2-uitstoot van 29 gram per kilometer (gemeten volgens WLTP-protocol). De 3008 GT HYbrid4 kan nu al besteld worden in Frankrijk en vanaf oktober 2019 ook in de andere landen van Europa. 

De 3008 HYbrid4 wordt aangedreven door een combinatie van een benzine-motor van 200 pk (of 147 kW) en twee elektromotoren: één voorin gekoppeld met de versnellingsbak e-EAT8 van 110 pk (of 81 kW) en een tweede op de achtertrein van 112 pk (of 83 kW). Daarmee accelereert deze 3008 van 0 naar 100 km/uur in 5,9 s. De accu heeft een capaciteit van 13,2 kWh die zorgt voor een 100% elektrische actieradius van 59 kilometer volgens het WLTP-protocol. De accu is op te laden in 1 uur en 45 minuten wanneer gebruik wordt gemaakt van een Wallbox (32 Ampère in combinatie met een optionele monofaselader van 7,4 kW).

De 4WD-modus zorgt voor meer tractie op de weg of op ruw terrein. Het resultaat is dan ook een perfecte grip: op natte, modderige, besneeuwde of bochtige wegen wordt het vermogen gelijkmatig over de vier wielen verdeeld.

De combinatie van het efficiënte platform EMP2 (Efficient Modular Platform) en de nieuwe multilink achteras belooft het nodige comfort en tegelijkertijd een goede wegligging. De integratie van de achteras gaat niet ten koste van de ruimte in de auto en laat de bagageruimte boven de vloer geheel intact.

De HYbrid4-aandrijflijn is alleen verkrijgbaar in de GT-versie voorzien van exclusieve Alcantara bekleding in grijs en originele eikenhouten decoraties in de kleur Grey Oak. Nieuwe rij-assistentiesystemen uit de nieuwe Peugeot 508 verschijnen ook in deze versie: de adaptieve Cruise Control met Stop & Go-functie en Lane Positioning Assist.

Een paar maanden na de introductie zal de versie HYbrid4 gezelschap krijgen van een HYbrid-versie van 225 pk (of 165 kW) met alleen voorwielaandrijving, die voorjaar 2020 in productie gaat. Deze versie combineert een benzine-motor van 180 pk (of 132 kW) met een elektromotor van 110 pk (of 80 kW) gekoppeld aan een e-EAT8-versnellingsbak.

Meer autonieuws op www.autozine.nl