Selecteer een pagina
Dit keer komt de Subaru Impreza liefhebber aan zijn of haar trekken. De Impreza is sinds 1992 het gezicht van Subaru in Nederland. Deze middelgrote Subaru dankt zijn succes deels aan de sportieve prestaties en deels aan de hoge mate van veiligheid. Maar na 2011 werd het stil. Wel was er een sportwagen die historische banden had met de Impreza, maar geen betaalbare gezinsauto. Met de komst van de vijfde generatie is de Impreza weer terug in Nederland. Is de Impreza een aanwinst voor de markt?

De Impreza moet het opnemen tegen de meest populaire modellen die er zijn. Denk aan de Volkswagen Golf, Ford Focus en Opel Astra. Subaru moet dus wel iets heel bijzonders bieden om daar tegenop te kunnen. Sinds jaar en dag zet Subaru daarvoor dezelfde troeven in: veiligheid, betrouwbaarheid en rijplezier.

Wie dagelijks woon-werkverkeer rijdt heeft aan de Subaru een prima auto, maar zal geen grote verschillen ervaren met het bestaande aanbod. Het comfort, de ruimte en de uitrusting zijn allemaal goed, maar niet uitzonderlijk.

Wie een sportieve rijstijl heeft, regelmatig onder extreme weersomstandigheden rijdt of vaak over slechte wegen rijdt, ervaart juist heel veel meerwaarde. Alhoewel de prestaties van de 1.6 liter motor niet bijzonder sportief zijn, is het weggedrag dat juist wel. Samen met de vierwielaandrijving geeft dat een aangenaam superieur gevoel en draagt het bij aan de veiligheid. Het grootste voordeel van de Impreza is uiteindelijk ook het grootste nadeel, want de eigenzinnige techniek zorgt voor een hoog verbruik en dat wordt in Nederland afgestraft met een hoge co2-belasting.

Lees alle ins & outs van de autotest op de website van AutoZine.
U krijgt dan ook alle informatie over uiterlijk, prestaties en het weggedrag van de Subaru Impreza.

 

Autozine is het auto-magazine op Internet. Autozine is in 1999 gestart in Nederland en is uitgeroeid tot een pan-Europese uitgever met websites in negen landen. Autozine is een 100% digitaal magazine, beschikbaar via de website, Android app, iPhone app, iPad app en apps voor diverse merken Smart TV. Autozine heeft een bereik van ongeveer 300.000 tot 400.000 lezers per maand.